Az intelligens otthoni energia jövője 3.rész

2021.06.15 / Balázs / 3 perc

A keresletoldali válasz a megújuló energiát az ellátásba integráló rendszerekben

A keresletoldali reagálás fogalmát évtizedek óta nagyon magas szinten alkalmazzák. Az alumíniumkohók vagy a nagy gyárak például gyakran kötöttek speciális megállapodást a szolgáltatóval a kínálati szintek alapján.

Például, ha a kínálat nagyon alacsony, a vállalatok megállapodnak abban, hogy évente néhány órára leállítják a működést. A keresletre való reagálás alkalmazása az energiában azonban kisebb léptékben, ahol az embereknek a hálózati feltételekhez kell igazítaniuk a keresletüket, sokkal nehezebbnek bizonyulhat.

Darby megosztja, hogy jelenleg egy oxfordi városrészben zajló projekten dolgozik, ahol a keresletoldali válasz alapján próbálják beépíteni a fagyasztók használatát a szupermarketekbe, valamint néhány akkumulátort az emberek otthonában.

“A keresletoldali válaszadást nehéz megvalósítani, mert ahhoz, hogy egy piac beinduljon, árat kell szabni – hogy mennyit ér a hálózatnak. És amíg nem tudunk rá árat szabni, az emberek nem biztos, hogy csatlakozni akarnak. De elég nehéz kideríteni, hogy mekkora az érték, amíg nem indult be valami” – mondja.

Azt is megosztja, hogy előnyösebb lenne, ha a hálózatüzemeltetők jobban részt vennének a szabályozás kialakítását eredményező folyamatokban. Jelenleg két, nyilvánosan elfogadott szabványt dolgoznak ki a Brit Szabványügyi Intézetnél, az intelligens energiagépek osztályozását és a keresletoldali reagálásra vonatkozó szabványos gyakorlati kódexet, mindkettő eléggé előrehaladott állapotban van.

Ami a folyamatok közötti erős és sikeres kapcsolat gondolatát illeti, Darby a következőket mondja: “Háromféle kommunikációra tudok gondolni, amelyek nagyon fontosak a kapcsolódás hatékony elindításához. Ott van a különböző felszerelések közötti kommunikáció. Ott van az irányítási elem, az emberek és a technológia közötti interfész; tehát ott van a technológia és az emberek, valamint a felhasználóbarát készülékek, amelyek könnyen kezelhetők és érthetők.

“Aztán ott van az ember-ember elem, ami az ügyféltámogatási elem azokban az esetekben, amikor csak egy kis segítségre van szükségünk.”

Mivel számos új fejlesztés van folyamatban az intelligens otthoni energiarendszerek optimális fejlesztésének biztosítása érdekében, nehéz nem bizakodónak lenni az iparág közeljövőjét illetően.

“Van még tennivaló, de úgy gondolom, hogy fokozatosan haladunk előre. A keresletoldali reagálás fokozatosan lefelé szivárog, ahogy mondhatnánk, a kisebb fogyasztókhoz, de szükségük lesz ezekre a középső szereplőkre, akik aggregálják a keresletet és kereskedelmet folytatnak a nevükben” – zárja Darby.


Kapcsolódó cikkek

hírek

iot

okosotthon

wifi